ȘTIRI

BURDON, RENAȘTEREA UNEI MARCHI LEGENDARE DE GIN

Burdon este un brand fondat în 1821 care ia numele fondatorului său, John William Burdon, un domn englez care s-a stabilit în El Puerto de Santa María (Cádiz) pentru a se dedica comerțului cu vinuri și rachiu Sherry. Brandul a devenit faimos în lume pentru vinurile sale, până la punctul de a deveni primul brand exportator Sherry în 1854. Succesul și prestigiul său au fost de așa natură încât chiar și regele Alfonso al XIII-lea l-a numit pe John William Burdon rangul deFurnizor oficial al Casei Regale spaniole.

Din 1932 marca Burdon aparține Grupului Caballero, ca urmare a achiziției Bodegas José de la Cuesta, care cumpărase afacerea lui John William Burdon când a decis să se întoarcă în patria sa la sfârșitul secolului al XIX-lea. Două decenii mai târziu, în anii ’50, Caballero a introdus primele băuturi spirtoase albe sub marca Burdon (vodcă, rom și gin), într-un moment în care toate marile crame din Jerez aveau propriile lor mărci spirtoase.

Dintre toate spiritele Burdon pe care Caballero le-a lansat în anii 50, ginul a devenit cel cu cel mai mare succes comercial. În cei mai buni ani din anii ’60 și ’70, numeroase campanii de publicitate și promovare au construit un brand recunoscut în rândul consumatorilor spanioli, care chiar a avut expunere mondială cu sticla prezentată în filmul legendar „The Good, The Bad and The Ugly” alături de Clint Eastwood.

Deși marca a dispărut odată cu începutul secolului trecut, acest 2019 este anul renașterii sale, nu numai cu clasicul și reînnoit Burdon Original Dry Gin , care este uscat și citric, ci și cu două arome noi: Burdon Cerezas , fabricat cu cireșe dulci și Burdon Hierbabuena , realizată cu mentă de menta răcoritoare.